Versoepeling voor aflossing belastingschulden
Ondernemers die door de coronacrisis in de problemen zijn gekomen met de betaling van hun belasting, krijgen langer de tijd om deze schulden af te lossen. De termijn waarbinnen de belastingschulden terug moeten worden betaald, is verlengd van 24 naar 36 maanden. Startdatum 1 jul1 2021 Door de aflosperiode te verlengen hoopt het kabinet dat […]Scholingsvrijstelling ook voor ex-werknemer
Scholingsvrijstelling De belastingwetgeving kent nu ook een vrijstelling voor scholingskosten, maar deze is beperkt tot werknemers. Het voorstel is om de vrijstelling uit te breiden tot ex-werknemers. Wel blijven de huidige voorwaarden deels van kracht. Zo mag een vergoeding niet worden gebruikt voor dekking van de kosten van een studeerkamer thuis. Scholingsbudgetten De vrijstelling voor […]Hoe de overheid met eHerkenning zichzelf (én ons) aan het werk houdt
In het verleden is de overheid ontstaan om burgers veiligheid te bieden. Als de mensen hun huis uit gingen om op het land te werken, dan zorgde een groepje mensen ervoor dat er bijvoorbeeld niet werd ingebroken. Deze oppassers werden betaald door middel van afdrachten door de mensen die bescherming kregen. In de huidige tijd […]Speel in op hogere belasting over innovatiewinst
Innovatiebox Ondernemingen in de vennootschapsbelasting kunnen een verlaagd belastingtarief toepassen over winst die behaald is met innovatieve activiteiten. Deze activiteiten worden in de zogenaamde innovatiebox belast tegen een tarief van 7%. Vanaf 2021 wordt dit tarief verhoogd naar 9%, waardoor over de behaalde innovatiewinst ruim 28% meer belasting moet worden afgedragen. Tip! In verband hiermee […]UBO-register vanaf 27 september open
Voor wie? Het UBO-register is bedoeld om inzicht te geven in de belanghebbenden van juridische entiteiten, zoals bv’s, vof’s en nv’s. UBO’s (Ultimate Beneficial Owners) zijn personen die meer dan 25% van het economisch belang in een organisatie hebben. Welke gegevens? In het UBO-register moeten onder meer de volgende gegevens vermeld worden: het Burgerservicenummer indien […]Let op deadline 1 oktober voor coronamaatregelen
Tozo 2.0 U kunt tot 1 oktober 2020 de Tozo 2.0 aanvragen als uw inkomen door de coronacrisis onder het bestaansminimum is gedaald. De Tozo 2.0 heeft betrekking op de periode 1 juni tot 1 oktober en kunt u eventueel met terugwerkende kracht aanvragen tot 1 juni. De Tozo 2.0 bestaat uit een tegemoetkoming voor […]Vakgebieden
Accountancy: Samenstel- en controlepraktijk
MKB
Onze-MKB praktijk is heel divers, variërend van kleine lokale ondernemingen en grotere familiebedrijven tot internationaal opererende bedrijven. Dit maakt het werk als accountant in de MKB-praktijk, die voor ongeveer de helft uit controleklanten bestaat, afwisselend en interessant.
Publieke sector
De publieke sector, met hoofdzakelijk zorgorganisaties, lokale overheid en woningcorporaties, is continu in beweging en kennisintensief. De publieke sector biedt de omgeving om je enerzijds breed te ontwikkelen en een diversiteit aan organisaties te leren kennen, en anderzijds te specialiseren in een uitdagende sector.
Er wordt samengewerkt vanuit compacte en deskundige teams. Dat is niet alleen goed voor de kwaliteit van onze werkzaamheden, maar vooral ook belangrijk voor jouw ontwikkeling, zowel vakinhoudelijk als op het gebied van vaardigheden.
Wij zijn vooral op zoek naar versterking van onze controleteams.
Fiscaal advies
Onze belastingadviespraktijk bestaat uit 13 fiscalisten, die zowel voor onze MKB- als voor onze publieke sector-praktijk werken. Binnen de MKB-praktijk werk je als fiscalist voor een klantenkring die varieert van kleine lokale bedrijven tot grote internationale bedrijven. In de publieke sector-praktijk werk je hoofdzakelijk voor zorgorganisaties, woningcorporaties en gemeenten.
Als fiscaal adviseur bij Verstegen ben je deels generalist, deels specialist binnen je aandachtsgebied. Je werkt nauw samen met de collega’s van Accountancy, Corporate Finance, Pensioenadvisering en Verstegen HRM. Vanwege de omvangrijke en diverse opdrachtenportefeuille en door de brede dienstverlening is het mogelijk om je hoofdzakelijk op advisering toe te leggen.
Daarnaast heeft Verstegen de volgende dienstverlening en expertise in huis:
- Administratieve dienstverlening
- Detachering
- Salarisadministratie
- Verstegen HRM
- Corporate Finance
Vind je op onze website geen gerichte vacature maar denk je wel dat je een versterking voor ons bent, dan zijn wij uiteraard benieuwd naar jouw cv en motivatie en kun je onderstaand formulier invullen. Vragen over de carrièremogelijkheden? Bel Lynette van der Burg op 078-6481555.
Actualiteiten
Verstegen accountants en adviseurs houdt u graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen voor het MKB en de publieke sector.
© 2021 Verstegen accountants en belastingadviseurs B.V. (KvK. nr. 23047365).
Er kunnen geen rechten worden ontleend aan de informatie die op deze site staat.
Direct meer weten? (078) 648 15 55 of info@verstegenaccountants.nl
Legal & privacy |
Concept en creatie: Only the Brave